- 1,107 بازدید
- بدون نظر
ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻳﮏ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺭﺍﺩﻳﻮﻟﻮﮊﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﭘﻮﺳﺖ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﮔﺬﺭﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ. ﺍﻣﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺑﻪ مزایای ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﻳﻢ، ﺑﺪ ﻧﻴﺴﺖ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﮔﺬﺍﺭ ﺑﻪ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﻫﺪﻑ ﺩﺭ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ. در ادامه این مقاله با ایکس اسکریپت همراه باشید.
ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻗﺪﻡ ﺩﺭ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻳﮏ ﺳﺮﯼ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺬﺏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﻗﺼﺪ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﻳﮏ ﻭﺑﻼﮒ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﻗﺪﻡ ﺍﻭﻝ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺪﻑ ﻭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻭﺑﻼﮒ ﺷﻤﺎ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﭘﺎﺳﺦ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺑﻌﺪﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺟﺬﺏ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﻭ ﻳﺎ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺁﮔﻬﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺕ ﻭﺑﻼﮒ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﺪ.
ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﮔﺮ ﻭﺑﻼﮒ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻣﻮﺳﻴﻘﯽ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﻣﻮﺳﻴﻘﯽ ﻭ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻣﻮﺳﻴﻘﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻫﻴﺪ. ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻫﺪﻑ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻣﺴﺘﻘﻴﻤﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺍﻣﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻮﺩﻥ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎﻻ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺧﻮﺩ ﺩﺳﺖ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩﺍﻳﺪ، ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﺑﺨﺶ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻭﺏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس (Google Analytics) ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻓﺎﮐﺘﻮﺭ ﺩﺳﺖ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﻨﻴﺪ.
ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻳﮏ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ ﺍﺳﺖ
ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﮎ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﺍﯼ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ، ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺍﯼ ﺗﺸﺒﻴﻪ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺁﻥ ﻧﻘﺶ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﻳﮏ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﮐﻪ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻫﺎ ﻓﺮﻭﺵ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺗﻨﻬﺎ ﺯﻳﺒﺎﻳﯽ ﻭ ﺩﮐﻮﺭ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﻣﻬﻢ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎﻳﺪ ﮐﻴﻔﻴﺖ ﺍﺟﻨﺎﺱ، ﺳﺮﻭﻳﺲ ﺩﻫﯽ ﻭ… ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻣﻬﻢ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﮐﻴﻔﻴﺖ ﻣﻤﮑﻦ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺰ ﺗﻨﻬﺎ ﺯﻳﺒﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﺤﺘﻮﺍ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺟﺎﻟﺐ ﻭ ﮔﻴﺮﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﺑﻌﺪ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺳﺮ ﺑﺰﻧﻴﺪ. در ادامه به مزایای ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس می پردازیم.
ﺳﻪ ﻧﮑﺘﻪ ﻃﻼﻳﯽ و مزایای ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس
1. ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺩﺭﺳﺖ، ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻭﻳﮋﮔﯽ ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس
ﻳﮑﯽ ﺍﺯ مزایای ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺩﻗﻴﻖ ﻭ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺍﺯ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ. ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻠﯽ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻭ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﯼ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﺗﺮ ﺍﺯ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﮎ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﺜﺎﻝ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﻴﺪ:
ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ۱۰۰ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۹۹ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻴﭻ ﮐﻠﻴﮑﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ۱ ﻧﻔﺮ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻫﺮ ۱۰۰ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﮐﻠﻴﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺣﺎﻝ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻋﺪﺍﺩ ﻭ ﺍﺭﻗﺎﻡ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﭙﺮﺩﺍﺯﻳﺪ، ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻫﺮ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻳﮏ ﺑﺎﺭ ﮐﻠﻴﮏ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪﮔﻴﺮﯼ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﻪ ﺟﺰﻳﻴﺎﺕ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺩﺳﺖ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺜﺎﻝ ﺑﺎﻻ ﺷﻮﻳﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﯼ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺩﭼﺎﺭ ﺧﻄﺎ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻭ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺧﻄﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﻤﮑﻦ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﻫﻴﺪ. ﭘﺲ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﮐﻪ ﺍﻋﺪﺍﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﮐﺞ ﻭ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﮐﻨﻨﺪ.
2. ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﻨﺪﯼ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ، ﺷﺎﻫﮑﺎﺭ ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس
ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﻨﺪﯼ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﮔﺎﻡ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺻﺤﻴﺢ ﺍﺳﺖ.
ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﻓﻬﻤﻴﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﮐﺪﺍﻡ ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﺷﻬﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺍﺯ ﭼﻪ ﻣﺮﻭﺭﮔﺮﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﺍﺯ ﭼﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﮐﻴﻔﻴﺖ ﻣﺎﻧﻴﺘﻮﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﭼﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮﻳﯽ ﺑﻪ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﭼﻪ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﮐﻠﻴﺪﯼ (Keywords) ﺑﻪ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺍﺯ ﭼﻪ ﻧﻮﻉ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺑﺨﺶ ﺩﻳﮕﺮ.
3. ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺁﻣﺎﺭ ﺗﻮﺳﻂ ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس، ﺭﻭﺷﯽ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﮎ ﺁﻣﺎﺭ
ﻳﮑﯽ دیگر از مزایای ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس که بسیار قابلیت جذابی است، ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺩﻗﻴﻖ ﺁﻣﺎﺭ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺯ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎﺳﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﮎ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺍﻳﻦ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺑﺪ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﺜﺎﻟﯽ ﺑﺰﻧﻴﻢ. ﺑﻪ ﺟﺪﻭﻝ ﺯﻳﺮ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﻴﺪ:
ﻣﺮﺟﻊ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ | ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻔﻴﺪ | ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﻞ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ |
google.com | ۲۴.۹۰٪ | ۹۱۲۰ |
yahoo.com | ۷۵.۱٪ | ۳۵ |
ﺍﮔﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ (ﺳﺘﻮﻥ ﻭﺳﻂ) ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﻴﻢ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﻳﺎﻫﻮ ﺑﻪ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﻞ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ (ﺳﺘﻮﻥ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ) ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻔﻴﺪ ﺭﺍ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﮐﻨﻴﺪ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﻳﺪ ﮐﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﻪ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﭼﺮﺍ؟ ﺯﻳﺮﺍ ۲۲۷۰ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﻣﻔﻴﺪ ﺍﺯ ﮔﻮﮔﻞ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ۲۶ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻳﺎﻫﻮ!
ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺁﻣﺎﺭ ﭘﯽ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺩﺭﺻﺪﻫﺎ ﻭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻧﮑﺮﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﻧﺼﻴﺐ ﺷﻤﺎ ﺑﺸﻮﺩ!
ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس ﺩﻗﻴﻘﺎ ﻫﻤﻴﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﺍﻳﮕﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺯ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ، ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺩﻗﻴﻘﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻭ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺕ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﯼ ﮐﻨﻴﺪ.
ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺑﺪ ﻧﻴﺴﺖ ﻳﮏ ﺑﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻳﮏ ﻣﺸﺖ ﻋﺪﺩ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻭ ﻋﺪﻡ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﯼ ﮐﺮﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﻓﺎﮐﺘﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﺍﻳﮕﺎﻥ ﻭ ﺩﺭ ﻳﮏ ﻣﮑﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺷﺖ. این موارد تنها 3 تا از مزایای گوگل آنالیتیکس بود تا شما را با کاربرد های این ابزار مفید آشنا کرده باشیم تا بدانید برای موفقیت وب سایت خود، قطعا به این ابزار نیاز خواهید داشت.