تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,526 بازدید
  • بدون نظر

ایمیل مارکتینگ موثر

ایمیل مارکتینگ یا ارسال خبرنامه هنوز هم جزء بهترین گزینه‌های بازاریابی اینترنتی است که با کمک آن می‌توانیم ذهن کاربران خود را درگیر کنیم. برای اینکه بتوانید در این امر موثر باشید باید آن را بصورت منظم و یکپارچه طبق زمانبندی مشخصی ارسال کنید. اما سوالی که پیش می‌آید این است: آیا می‌توانید برای هر هفته یا دو هفته‌ای که قرار است ایمیل بفرستید، محتوایی جذاب داشته باشید؟کمی که با دقت فکر کنیم می‌بینیم واقعا کار سختی است! اینکه بتوانیم همیشه ایده جذاب محتوایی برای خبرنامه خود داشته باشیم به این سادگی‌ها نیست. پس چاره کار چیست؟

 

ایده جذاب محتوایی برای خبرنامه

 

واقعیت این است که اگر نتوانید ایمیل‌های جذاب و استانداردی را به کاربران ارائه کنید باید احتمال هر اتفاقی را بدهید! چه اتفاقی؟ از نادیده گرفته شدن ایمیل‌ها تا حذف اشتراک کاربر در خبرنامه. برای شما که می‌خواهید از این طریق افراد را به سمت سایت و خدمات خود بکشید واقعا اتفاق ناخوشایندی است. ولی اگر کمی هوشمندانه عمل کنید مطمئنا جلوی این مشکلات را خواهید گرفت. ما امروز به شما می‌گوییم که چگونه ایده محتوایی برای ارسال ایمیل شناسایی کنید.
طبق بررسی‌هایی که توسط میلرلایت صورت گرفته، لیستی از ۱۰۰ ایده جذاب محتوایی برای خبرنامه ، تهیه شده که ما هم قصد داریم این ۱۰۰ ایده را در اینجا با شما به اشتراک بگذاریم.

 

در ایمیل مارکتینگ آموزش پیرامون کسب و کارتان به کاربران بدهید

 

  • ۱- راهنما و نکاتی را همیشه در خبرنامه خود برای کاربران در نظر بگیرید. یعنی مطالبی که جنبه آموزشی دارند بهتر است همیشه در سطر اول لیست خبرنامه قرار گیرند. همچنین بخش پشتیبانی و مشاوره رایگان را فراموش نکنید.
  • ۲- فراهم کردن راهنمایی درباره اقداماتی که نباید انجام شوند.
  • ۳- ایجاد یک کتابخانه از مطالب ارزشمند و پربازدید منتشر شده درباره صنعت خود در جاهای دیگر و به اشتراک‌گذاری آن با کاربران.
  • ۴- آخرین روند و تغییرات را در کسب و کار خود بررسی کرده و به اطلاع مخاطبان برسانید.
  • ۵- چک لیست‌هایی را درباره اطلاعاتی مفید ایجاد کنید تا کاربران بتوانند آن را دانلود کنند. مانند میلرلایت که یک چک لیست GDPR برای فرم‌هایی که افراد به آن‌ها تمایل بیشتری نشان می‌دادند، ایجاد کرده است.
  • ۶- در گزارش خود یک دانلود رایگان یا کتاب الکترونیک (ebook) به کاربران پیشنهاد دهید.
  • ۷- راهنمایی ساده و ابتدایی برای مواردی که در صنعت شما جالب هستند، ایجاد کنید.
  • ۸- مصاحبه با افراد موفق. مردم دوست دارند داستان‌های افراد موفق را بشنوند و از آنها یاد بگیرند که چگونه توانستند به موفقیت دست یابند.
  • ۹- جمع آوری توصیه‌های کارشناسان دیگر. یک مساله مهم در حوزه خود را انتخاب کرده و از ده کارشناس آن حوزه بخواهید که هر کدام توصیه‌هایی در مورد آن را به شما ارائه دهند.
  • ۱۰- پست یکی از وبلاگ‌نویس‌های مهمان خود را که شما را تحسین کرده است و خودتان نیز در مورد آن نظر داده‌اید، به اشتراک بگذارید.
  • ۱۱- یک اینفوگرافیک بسازید و یا به اشتراک بگذارید و برخی چشم اندازهای کاربردی را نیز به آن اضافه کنید.
  • ۱۲- تقویمی از رویدادهای مهم کمپانی خود (وبینار یا شوی محصول) یا ابتکارات (کنفرانس و آثار ) برای مخاطبان ارسال کنید.
  • ۱۳- به سوالات خواننده‌های خود در قالب “دوست عزیز” یا “ابی عزیز” یعنی مخاطب مستقیم، پاسخ بدهید.
  • ۱۴- گذشته را مرور کنید. چگونه صنعت شما در ۵ سال یا ۱۰ سال گذشته تغییر کرده است. به دنبال نقاط عطف برای انعکاس آن باشید.
  • ۱۵- درباره صنعت خود پیش بینی‌هایی ارائه دهید.
  • ۱۶- لیستی از بهترین جک‌ها یا کلمات عامیانه مربوط به صنعت خود تهیه کنید.
  • ۱۷- لیستی از نقل قول‌های مرتبط با صنعت مورد علاقه خود ایجاد کنید.
  • ۱۸- اسطوره‌های معروف صنعت خود را معرفی کنید.
  • ۱۹- لیستی از پروفایل‌های معروف توییتر، اینستاگرام ، پینترست که صنعت شما را دنبال می‌کنند، ایجاد کنید.
  • ۲۰- مشتریان خود را از سیاست‌های دولتی و اقتصادی که ممکن است بر آنها تاثیر بگذارد مطلع کنید. GDPR موضوع بزرگ میلرلایت در سال ۲۰۱۸ بود.
  • ۲۱- به نقد و بررسی و معرفی کتاب‌هایی که در مورد صنعت و حوزه شما صحبت می‌کنند، بپردازید.

اخبار و بروزرسانی‌های جدید خود را در ایمیل مارکتینگ به اشتراک بگذارید

 

  • ۲۲- گزینه‌های مورد علاقه شرکت خود را برجسته کنید. مردم دوست دارند اخبار خوب را بشنوند.
  • ۲۳- اطلاعاتی از رویدادهایی که در آن شرکت کرده‌اید به اشتراک بگذارید.
  • ۲۴- در مورد نقاط عطف کمپانی که شما به آن افتخار می‌کنید، صحبت کنید.
  • ۲۵- نکاتی در مورد کشفیاتی به اشتراک بگذارید که کمپانی شما در جهت ارتقای آن تلاش می‌کند.
  • ۲۶- ابزارهایی که استفاده می‌کنید و برای کاربران شما هم مفید خواهد بود به مخاطبان خبرنامه معرفی کنید.
  • ۲۷- از روش‌های علمی برای اجرای یک آزمایش در تجارت خود استفاده کنید و نتیجه آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
  • ۲۸- داستان‌هایی درباره اتفاقاتی که شما را شگفت زده کرده‌اند، برای مخاطبان خود بازگو کنید.
  • ۲۹- اجازه دهید مردم در مورد شرکای تجاری شما و مزایای برجسته آن مطلع شوند.
  • ۳۰- منابع آنلاین مفید را لیست کنید. افراد در کدام سایت‌ها می‌توانند بهترین تصاویر رایگان را دانلود کنید، کدام سایت برای مشاوره رایگان مفید است و راهنمایی‌ها و ترفندها را از کجا می‌توانند بیابند.
  • ۳۱- آمار مربوط به شرکت، محصولات و صنعت خود را منتشر کنید.
  • ۳۲- اولین توضیحات و معرفی محصولات و سرویس‌های خود را برای مخاطبان خود ارسال کنید تا احساس کنند که مهم هستند. زمانی که مخاطبان احساس کنند اولین کسی هستند که از تازه‌های صنعت شما مطلع می‌شوند، حس می‌کنند برای شما مفید هستند.
  • ۳۳- برنامه‌های آینده شرکت خود و آنچه در آینده برای تجارت شما اتفاق می‌افتد را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. دیدگاه و چشم انداز روشنی از آینده تجارت خود به مخاطبان بدهید.
  • ۳۴- یک ارائه مفیدی را که در جای دیگری برگزار کرده‌اید، با آنها به اشتراک بگذارید.
  • ۳۵- بزرگ‌ترین چالشی را که کمپانی شما در سال گذشته با آن روبرو شد و اینکه شما چگونه با آن برخورد کردید را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 

فرهنگ و شخصیت خود را به اشتراک بگذارید

 

  • ۳۶- فرهنگ و ارزش‌های کمپانی خود را به نمایش بگذارید.
  • ۳۷- چیزهایی که دوست دارید یا برای شما الهام‌بخش هستند را به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید آنها را با تصاویر، موسیقی و مقالات و داستان‌ها نمایش دهید.
  • ۳۸- اصولی که شرکت شما را هدایت می‌کند و پیش می‌برد را بنویسید. اینجاست که نشان می‌دهد ما چگونه در مورد ارزش‌های خود صحبت می‌کنیم.
  • ۳۹- کارمندان خود را دعوت کنید که در داستان خبرنامه شما مشارکت کنند.
  • ۴۰- اعضای تیم خود را که دوست دارید مخاطبان آن‌ها را بشناسند، معرفی کنید.
  • ۴۱- مقاله‌ای در مورد تاریخچه کمپانی خود بنویسید. همه شرکت‌ها یک داستان و تاریخچه دارند!
  • ۴۲- لیست مشاغل خود را معرفی کنید. مشتریان خود را استخدام کنید. چرا که نه؟ اگر آنها از شما خرید کرده‌اند قطعا می‌توانند بزرگ‌ترین طرفدار تجاری یا کارمند شما باشد.
  • ۴۳- یک ویدیوی خنده‌دار که توسط یکی از کارمندان شما تولید شده است را به اشتراک بگذارید.
  • ۴۴- عکس‌ها یا ویدیوهایی از پشت صحنه تجارت خودتان یا مراحل تولید محصولات، حوادث و رویدادهای اخیر یا مشتریان راضی و شاد خود نمایش دهید.
  • ۴۵- با خدمات اجتماعی همراه شوید. اخبار مربوط به مشارکت کمپانی خودتان در کارهایی که برای داشتن جامعه بهتر انجام شده است را منتشر کنید.
  • ۴۶- یک روز زندگی یکی از کارمندان خود را نمایش دهید.
  • ۴۷- موضوعات و مطالب مربوط به موقعیت محلی خود را به اشتراک بگذارید.
  • ۴۸- درباره اتفاقات و زندگی شخصی خود بنویسید. درباره کودک‌تان، درباره حیوان خانگی‌تان ، درباره پروژه جدیدتان یا خودرویی که قصد خرید آن را دارید.
  • ۴۹- دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارید. آیا در حوزه خود موضوع قابل بحثی دارید، دیدگاه خاصی دارید که می‌تواند به دیگران کمک کند یا چالش برانگیز باشد.
  • ۵۰- یک لیست ده تایی از مواردی بنویسید که در زمان شروع تجارت‌تان آرزو داشتید آنها را یاد می‌گرفتید و می‌دانستید.
  • ۵۱- لیستی از کتاب‌ها، ایبوک‌های رایگان و محصولاتی که الهام بخش کارمندان شما هستند، ایجاد کنید. مردم چیزهای رایگان و توصیه‌های خوب را دوست دارند.
  • ۵۲- محبوب‌ترین پست‌ها، توییت‌ها، پین‌ها از شبکه‌های اجتماعی خود را به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید از بلوک‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.
  • ۵۳- در مورد یک تمرین تیمی که برای شما واقعا خوب بوده است و به شما کمک کرده است چیزی بیاموزید و برای مخاطبان درباره آن صحبت کنید.
  • ۵۴- یک لیست از موسیقی‌هایی که تیم شما هم گوش می‌دهند به اشتراک بگذارید.
  • ۵۵- یک لیست از Netflix (در ایران میتوان از فیلیمو استفاده کرد) مورد علاقه تیم خود که اکنون هم در حال پخش است به اشتراک بگذارید.

 

مشتریان را درگیر کنید

 

  • ۵۶- مصاحبه با مشتریان. مشتریان شما دوست دارند درباره یکدیگر و اینکه چگونه محصولات شما برای سایر مشتریان مفید بوده است، اطلاعاتی داشته باشند.
  • ۵۷- مشتریان را دعوت کنید تا در نظرسنجی مشارکت کنند و نتایج خود از محصولات و خدمات شما را به اشتراک بگذارند.
  • ۵۸- یک نظرسنجی راه بیاندازید و نتایج آن را به اشتراک بگذارید.
  • ۵۹- یک مسابقه در شبکه‌های اجتماعی برگزار کنید.
  • ۶۰- از خواننده‌ها بخواهید که عکس محصول‌هایی که استفاده کرده‌اند را در خبرنامه به اشتراک بگذارند.
  • ۶۱- پرسش و پاسخ خواننده‌ها می‌تواند سرگرم کننده باشد.
  • ۶۲- خواننده‌ها را تشویق کنید تا محصولات شما را در سایت خودتان یا سایر سایت‌ها معرفی کنند.
  • ۶۳- به صورت کاملا الهام‌بخش داستان‌های قانع کننده‌ای را به مشتریان که کارهای شگفت انگیز انجام می‌دهند، بگویید. کارهایی همچون صعود از قله، جمع آوری پول برای خیریه و یا شاید آموزش برای بازی‌های المپیک
  • ۶۴- درباره خبرنامه‌های خود از مخاطبان سوال بپرسید. شما می‌توانید از بلوک‌های پرسشنامه استفاده کنید و به مشتریان خود.
  • ۶۵- تولد کاربرانتان را تبریک بگویید. سعی کنید این عملیات را به صورت خودکار انجام دهید.
  • ۶۶- سالگرد پیوستن فردی به خبرنامه و سایت خودتان را به او تبریک بگویید. شما می‌توانید یک هدیه کوچک را در ایمیل آنها بصورت تخفیف قرار دهید.
  • ۶۷- از مخاطبان خود بخواهید که بهترین وبلاگ‌ها یا اشخاص با نفوذ را به شما معرفی کنند. این شیوه می‌تواند برای شما مفید واقع شود چرا که شما می‌توانید ایده‌های جذابی برای نوشتن پست‌های جدید در دست داشته باشید. برای مثال ۱۰۰ وبلاگ برتر سال، موفق‌ترین و پرنفوذترین افراد در صنعت ما. در انتها افرادی را به عنوان برنده معرفی کنید تا سایرین را دعوت کنید در نظرسنجی شرکت کنند.
  • ۶۸- یک مسابقه و لینک مربوط به آن را در ایمیل قرار دهید. از یک برنامه سازنده مسابقه شبیه online quiz creator استفاده کنید.

 

ایده‌های محتوایی تجارت الکترونیک

 

  • ۶۹- تهیه لیستی از محبوب‌ترین محصولاتی را که شما به اشتراک می‌گذارید.
  • ۷۰- مفیدترین محصولاتی که مردم از دست داده‌اند را به اشتراک بگذارید.
  • ۷۱- یک لیست علاقه‌مندی برای محصولات خود معرفی کنید. اجازه دهید مردم آن را به اشتراک بگذارند.
  • ۷۲- به نقد و بررسی‌های انجام شده برای محصولات خودتان در سایت‌های دیگر لینک بدهید. برای مثال به سایت آمازون
  • ۷۳- محصولات سایر شرکت‌ها که می‌توانند مکمل محصولات شما باشند را نقد و بررسی کنید.
  • ۷۴- پیشنهادات ویژه، تخفیف‌ها و کوپن‌ها را فراموش نکنید. تبلیغات همچنان یکی از موثرترین راه برای افزایش فروش به مشتریان جدید است.
  • ۷۵- ایمیلی که رضایت مشتریان شما را نشان می‌دهد، ارسال کنید.
  • ۷۶- نسخه‌های محدود. مخاطبان شما بسیار خوشحال می‌شوند که جزء اولین کسانی باشند که درباره محصولات محدود شما می‌شنوند. برای مثال در بازه‌های زمانی خاصی ممکن است محصولی به تعداد محدود در سایت شما عرضه شود و قطعا مخاطبان خوشحال می‌شوند از آن مطلع شوند.
  • ۷۷- محصولاتی را انتخاب کنید که دارای رنگ و مشخصات مشترکی هستند.
  • ۷۸- یک داستان خوب در پشت محصولات خود بگویید. همه ما دوست داریم داستان‌هایی درباره محصولاتی که می‌خریم، بشنویم.
  • ۷۹- یک آموزش در مورد محصولات خود به اشتراک بگذارید. توضیح دهید که چگونه باید از این محصول استفاده کرد که بیشترین نتایج را به دست آورد.
  • ۸۰- منابع مفیدی را که به مخاطبان شما کمک می‌کند تا محصولات بهتری را انتخاب کنند، به اشتراک بگذارید.
  • ۸۱- یک ایمیل تایید خرید برای مشتریان خود ارسال کنید و در آن توضیح دهید که چه مدت طول می‌کشد تا محصول را دریافت کنند.
  • ۸۲- یک کلیک پیشنهاد دهید. کلیکی که خواننده‌ها با زدن آن اجازه ورود به فروشگاه شما را مشاهده می‌کنند.

 

روش‌های محتوایی جدید

 

  • ۸۳- یک ویدیو قرار دهید و اجازه دهید که مردم کانال یوتیوب شما را پیدا کنند. ویدیوهای خبرنامه می‌تواند باعث افزایش ۲۰ درصدی نتایج وبسایت شما شود.
  • ۸۴- خواننده‌ها را ترغیب کنید که بر روی لینک‌های رمزدار کلیک کنند.
  • ۸۵- درباره پادکست‌های بزرگی که خواننده‌ها می‌توانند بشوند، بنویسید.
  • ۸۶- لیستی از ویدیوهایی که در یوتیوب بیشترین بازدید را داشته‌اند، تهیه کنید.
  • ۸۷- با رقبای خود گفتگو داشته باشید و درباره آن‌ها نیز بنویسید.
  • ۸۸- روال هفتگی. یک موضوع خاص را در روزهای هفته تکرار کنید. برای مثال هر هفته بنویسید: بهترین لحظات دوشنبه‌ها، ده سه شنبه برتر
  • ۸۹- از عناوینی مانند ۱۰ دستور، ۷ گناه مرگبار، ۵ ستون از، در پست‌های خود استفاده کنید و درباره آنها بنویسید.
  • ۹۰- آموزش‌های خود را توسعه دهید. (متن، تصاویر، فیلمنامه یا فیلم، آموزش صوتی)
  • ۹۱- چگونگی مقالات (پست‌ها، دستورالعمل، راهنمایی سریع)
  • ۹۲- درباره آب و هوا صحبت کنید. اگر شرایط آب و هوایی بر روی ساعات کاری منظم شما تاثیر می‌گذارد، مشتریان باید از آن مطلع باشند.
  • ۹۳- تعطیلات را جشن بگیرید. شما می‌توانید جشن‌های کوتاه تعطیلات را با مشتریان و کارکنان خود جشن بگیرید. علاوه بر تعطیلات رسمی و مهم، تعطیلات دیگری نیز مثل روزهای خاص وجود دارند که مشتریان ممکن است تمایل داشته باشند با بیزینس شما جشن بگیرند.
  • ۹۴- رویدادهایی را که به تجارت شما و حتی موقعیت مخاطبان شما مربوط هستند، برجسته کنید.
  • ۹۵- محدوده فکری محتوا شما. اگر شما در مورد یک نوشیدنی در شیلی محتوا می‌نویسید، محتوا را فقط به آن نوشیدنی محدود نکنید. درباره کوکتل‌ها، غذاها و مقصدهای شیلی و سایر نوشیدنی‌ها و چیزهایی که ممکن است برای مخاطبان جذاب باشد، بنویسید.
  • ۹۶- یک سری ایمیل خوش آمدگویی تهیه کنید. این یک روش بسیار آسان برای شروع ارتباط با خوانندگان است.
  • ۹۷- در ۱۰ مرحله. یک راهنمای مرحله به مرحله در مورد چگونگی انجام کاری، چگونگی ساخت ویدیو یا نمایش مرحله‌ای یک سری از تصاویر را به نمایش بگذارید.
  • ۹۸- تشکر کنید. بسیاری از کسب و کارها به اندازه کافی از مخاطبین و مشتریان خود تشکر نمی‌کنند.
  • ۹۹- یک بلوک محتوا پویا برای هدف قرار دادن دسته خاصی از مشتریان اضافه کنید.
  • ۱۰۰- بدترین پست‌های وبلاگ خود را لیست کنید و بگویید چرا آنها بدترین پست‌ها بوده‌اند.
  • ۱۰۱- فراخوانی مجدد افرادی که در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده‌اند اما ایمیل‌های شما را باز نکرده‌اند.
  • ۱۰۲- آیا پست‌های قدیمی دارید که هنوز می‌توان آنها را با اندکی تغییرات مورد استفاده قرار داد؟ پست‌های قدیمی را با چیزهای جدید بروزرسانی کنید.
  • ۱۰۳- تهیه یک لیست بزرگ از ویژگی‌ها، امکانات، ایده‌ها و… (دقیقا مانند همین مقاله)

 

 ۳ سوالی که شما باید به آنها قبل از استفاده از این ۱۰۰ ایده محتوایی برای خبرنامه پاسخ بدهید.

 

۱- آیا برای مخاطبان مورد نظر شما مناسب است؟


شما مخاطبان خود را بهتر از هر کسی می‌شناسید. مطمئن شوید که ایده خبرنامه برای مخاطب شما جذاب خواهد بود. آیا ارزشی را به زندگی آنها اضافه می‌کند؟

 

۲- هدف نهایی و پاسخ مورد نظر شما چیست؟


ایده محتوایی برای ارسال ایمیل را به گونه‌ای انتخاب کنید که شما را در دستیابی به هدف کمک می‌کند. هدف نهایی شما می‌تواند یک ارتباط ساده با مخاطب یا افزایش فروش محصولات باشد.

 

۳- آیا ایده محتوا خبرنامه با نام تجاری و برند شما متناسب است؟


همه ایده‌ها برای همه برندها مناسب نیست. قبل از امتحان کردن هر ایده‌ای حتما به ارزش‌ها و شخصیت اصلی برند خود فکر کنید. آیا این ایده محتوا با ارزش‌های من هماهنگ است؟

  • انتشار :14 مه 19
  • دسته بندی :
  • نویسنده :Mahdi
Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده