- 1,843 بازدید
- بدون نظر
ایمیل مارکتینگ یک فاکتور مهم برای رونق کسب و کار شما است و باید روی آن تمرکز ویژهای داشته باشید، تا بازدهی کار خود را افزایش دهید. اگر بتوانید این امر را به درستی انجام دهید مطمئنا وبسایت موفقی را ایجاد خواهید کرد. شاید بگویید امروزه روشهای جدیدتری برای افزایش ترافیک وبسایت روی کار آمدهاند و دیگر کسی به ایمیلهای تبلیغاتی توجهای نخواهد کرد! من به شما میگویم که به هیچ وجه اینگونه نیست! هر چقدر هم که زمان بگذرد باز ایمیل و ارسال آن جایگاه ویژه خود را دارد. ایمیل مارکتینگ در وردپرس نیز روشهای مختلفی دارد که با سایتهای حرفهای لینک شده و امکانپذیر میشود.
در ادامه نکاتی را درباره ایمیل مارکتینگ در وردپرس بیان میکنیم، تا روند کاری بهتری داشته باشید. برای موفقیت در کسب و کار خود، این نکات را با دقت بخوانید.
ایمیل مارکتینگ در وردپرس
وبسایتهایی مانند mailchimp و Mailerlite جزء بهترین سیستمهای ارسال خبرنامه یا همان ایمیل مارکتینگ هستند و جالبتر از همه اینکه ارتباط خوب و درستی را با وردپرس برقرار میکنند تا شما بتوانید عضوگیری کرده و در نهایت در زمانهای مقرر ایمیل را ارسال کنید. نظر شما را به بررسی نکات طلایی امروز جلب میکنم…
۱- ایمیلها را مناسب با بستر موبایل آماده کنید
۸۰% افراد ایمیل خود را روی گوشی تلفن همراه چک میکنند، و این درصد بسیار زیادی است. اگر ایمیل ارسالی شما روی صفحه گوشی به آسانی دیده نمیشود، باید راه حل آن را پیدا کرده و تغییراتی را در آن اعمال کنید.
مشابه با کاربران خود، ایمیلها را روی یک گوشی همراه چک کنید. با این کار، ممکن است به سادگی متوجه تغییراتی که باید انجام دهید، بشوید. مطمئن شوید که پاراگرافهای کوتاه، عنوان و زیر عنوانهای خوب برای محتوای ایمیل برای ایمیل مارکتینگ در وردپرس انتخاب کردهاید.
کار مشکلی است اگر بگوییم که طول یک ایمیل چقدر باید باشد… چون گاهی ایمیلهای واقعاً بلند و گاهی هم ایمیلهای کوتاه، موفق میشوند. این موضوع قابل پیشبینی نیست! پارامتر بسیار مهم این است که کیفیت محتوای ایمیل باید خوب باشد.
۲- فاصله زمانی ارسال ایمیلها مهم است
هر چند وقت یکبار باید ایمیل مارکتینگ در وردپرس را انجام داد؟
تعدادی از کسب و کارهای موفق، هر چند روز یکبار ایمیل ارسال میکنند. اما این یک استراتژی ثابت نیست؛ زیرا بسیاری از مشاغل موفق، برای توسعه ارتباط خود با کاربران، ایمیلهای بسیار جذابی را در بازههای چند روزه یا ماهانه و یا حتی چندین ماهه، ارسال میکنند و موفقیتهای خوبی کسب میکنند.
بنابراین پاسخ درست و دقیقی برای این سوال وجود ندارد، که هر چند وقت یکبار باید ایمیلی را ارسال کنید. باید امتحان کنید و نتیجه را ببینید تا به یک نتیجه گیری درست برای بازه ایمیل مارکتینگ در وردپرس برسید.
اما چیزی که مطمئن هستیم این است که ارسال مکرر ایمیلهای بی ارزش، باعث از دست دادن مشترکان لیست ایمیل شما میشود. همیشه مطمئن باشید که آیا ایمیلها ارزش این را دارند که به مخاطبان شما ارسال شوند.
۳- لیست مشترکان را تقسیمبندی کنید
لیست خود را به بخشهای مختلف تقسیم کنید. ایمیل مارکتینگ در وردپرس به عنوان یک راهکاری که نرخ پاسخ را به طور قابل ملاحظهای افزایش میدهد، شناخته شده است… البته این نتیجه زمانی حاصل میشود که لیست ایمیل تقسیمبندی شده باشد.
همیشه مطمئن باشید که برای مشترکان لیست؛ ارزش قائل شدهاید.
تقسیمبندی لیست ایمیل مارکتینگ در وردپرس، باعث میشود افراد مطمئن شوند ایمیلی که مورد پسندشان است را دریافت کردهاند.
تقسیمبندی جمعیت شناسی، رایجترین دستهبندی است. اما تقسیمبندی روانشناسی حتی بیشتر از آن مهم و موثر است. با دستهبندی لیست، افراد ایمیلهایی که میخواهند را دریافت خواهند کرد.
چگونه باید به این اطلاعات درباره مشترکان لیست ایمیل مارکتینگ در وردپرس دست یافت؟ فقط کافی است نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
- برای مشترکان جدید: از آنها بخواهید تا فرمی را پر کنند و در فرم سوال کنید که به چه نوع ایمیلهایی بیشتر علاقهمند هستند.
- برای مشترکان قدیمی: یک لیست تقسیمبندی را به مشترکان قدیمی که تمایلات آنها شناسایی نشده است، بفرستید و از آنها تقاضا کنید که مشخص کنند کدام دسته ایمیل را ترجیه میدهند دریافت کنند.
برای هر دو گروه باید واضح باشد که هدف شما از این سوالات چیست. توضیح دهید که میخواهید مطمئن شوید ایمیلهایی که به آنها ارسال میکنید، ایمیلهایی هستند که آنها علاقه دارند، ببینند.
۴- از انواع دیگر ایمیل استفاده کنید
وقتی که درباره ایمیل مارکتینگ در وردپرس صحبت میکنیم، بسیار راحت است که روی ایمیلهای مستقیم تمرکز کنیم… اما از ایمیلهای تراکنشی، Onboarding و بازیابی سبد خرید چشم پوشی نکنید. این ایمیلها نیز قسمتی از مبحث ایمیل مارکتینگ به حساب میآیند.
- ایمیل تراکنشی (Transactional): یک ایمیل تراکنشی تهیه کنید و زمانی که افراد چیزی را از سایت شما خریداری میکنند، به آنها این ایمیل را ارسال کنید. ایمیل تراکنشی شامل تاییدیه خرید، تشکر برای سفارش و هر چیز دیگری است.
این ایمیلها مستقیماً ارسال میشوند و فرصتی است تا شما فرهنگ شرکت خود را به کاربران نشان دهید. برای این منظور میتوانید از افزونه YITH Custom Thank You Page for Woocommerce استفاده کنید.
- ایمیل Onboarding: ایمیل Onboarding در بسیاری از موارد، زیر مجموعه ایمیل تراکنشی است. اما باید روی آنها تمرکز کنید. ایمیلهایی که شما برای خوش آمدگویی به لیستها میفرستید؛ به افراد شرکت خود را معرفی میکنید و چگونگی استفاده از محصولات را شرح میدهید. بهتر است این ایمیلها از طریق یک مدیریت پشتیبانی یا هر عامل دیگری که به مشتریان نزدیک است، فرستاده شود. مسلماً هیچ کسی باور ندارد که این ایمیلها از موسس شرکت به آنها ارسال میشود.
- ایمیلهای بازیابی سبد خرید (Cart recovery): این ایمیل فرصت خوبی برای بازیابی خریدهای رها شده است.
۵- لیست ایمیل خود را آماده کنید
اگر شما لیست خود را آماده نکردهاید، هیچکدام از پتانسیلهای ایمیل مارکتینگ در وردپرس را نمی توانید درک کنید.
- وبسایت: فرمهای ثبت نام را در سایت خود قرار دهید (مطمئن شوید که با GDPR سازگار است. ممکن است مجبور شوید با توجه به سرویس ایمیل خود، از پنجره مدال (modal window) یا روش دیگری استفاده کنید). مسلماً ثبت نام در لیست ایمیل را باید در چند مکان سایت قرار دهید. با کمک افزونه Newsletter امکان عضویت در خبرنامه را فراهم کنید.
- شبکههای اجتماعی: مطمئن شوید که دنبال کنندگان شما در شبکههای اجتماعی در لیست ایمیلتان قرار دارند. لینکهای ثبت نام را در پروفایل اجتماعی خود قرار دهید و افراد را در شبکههای اجتماعی تشویق به ثبت نام در لیست کنید.
- به افراد انگیزه دهید: با ارسال ایمیلهای تبلیغاتی و ارائه یک امکان مانند کتاب الکترونیکی برای دانلود به افراد انگیزه عضویت و دعوت از دوستانشان را دهید.
نتیجه گیری
ایمیل مارکتینگ در وردپرس یکی از گزینههای مهم در نگه داشتن مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است. این روش به مراتب سادهتر از سایر موارد تبلیغاتی است و شما حتی بدون هزینه کردن میتوانید آن را پیادهسازی کنید فقط کافیست کمی صبر و حوصله به خرج دهید و از ابزارهای موجود به درستی استفاده کنید.