- 1,836 بازدید
- بدون نظر
بنیاد محتوا درواقع آن دسته از مقالاتی هستند که شما در وبسایت خود به آنها افتخار میکنید. این مقالات کسب و کار، ارتباطات و اهداف و ماموریت شما را نشان میدهند و معمولا بسیار عالی نوشته شدهاند. مطمئنا شما دوست دارید اینگونه مقالات در نتایج موتورهای جستجو دارای رنک بالایی باشند. بنیادهای محتوا معمولا مقالات توصیفی هستند و عصاره مقالات مختلف در بلاگتان را به ترکیب کرده و توصیف میکنند.
در این مقاله از وب سایت ایکس اسکریپت به شما توضیح خواهیم داد که بنیادهای محتوای شما کدام یک از محتواهای شما هستند و چرا از نظر سئو این دسته از محتوای وبسایت شما بسیار مهم است. در مورد نحوه نگارش آنها توضیح خواهیم داد و اینکه چطور دیگر نوشتههایتان را به بنیادهای محتوا ارجاع دهید.
کدامیک از مقالات وبسایت من، بنیاد محتوا هستند؟
در انتخاب بنیاد محتوا باید دقت لازم را به خرج داد. به مقالاتی بیاندیشید که ترجیح میدهید هر بازدید کننده جدید وبسایتتان آنها را ببیند. اینها درواقع بنیادهای محتوای شما هستند. کدام مقالات برای شما باارزشتر هستند؟ کدام یک از مقالاتتان کاملتر هستند و خواندن آنها لذتبخشتر است؟ شما باید مقالات بنیادین خود را براساس کلمات کلیدی که به رتبه آنها اهمیت میدهید، بنویسید.
در حال حاضر اگر افزونه Yoast SEO را نصب کرده باشید، متوجه خواهید شد که از شما میخواهد تا بنیادهای محتوای خود را مشخص کنید. با انتخاب بنیاد محتوای خود، این افزونه به شما کمک خواهد کرد تا یک شاخهبندی خوب در ساختار آدرسهای نوشتههایتان ایجاد شود.
همچنین انتخاب بنیادهای محتوا در افزونه Yoast SEO، به شما این امکان را میدهد تا لیستی از این مقالات را در نمایش نوشتههایتان داشته باشید و به راحتی بتوانید آنها را دستهای خاص قرار دهید. مهمتر از همه اینکه یک ابزار link suggestion در نسخهی پرمیوم این افزونه وجود دارد که به شما در میزان اهمیت هر لینک کمک میکند. با این ابزار شما دیگر لینک دادن به بنیادهای محتوایتان در هنگام نوشتن مقالات جدید را فراموش نخواهید کرد.
اگر وبسایت شما حجم زیادی از مطالب و دستهبندیها را دارد، احتمالا در مورد بیش از یک موضوع خاص در آن مقاله منتشر میکنید. پس انتخاب بنیاد محتوا برای هریک از دستهبندیها را فراموش نکنید.
ساختار لینکدهی برای بنیاد محتوا
مقالات بنیاد محتوا باید در نقطه اوج هرم نوشتههای شما قرار بگیرند. مثلا یک بازدیدکننده باید بتواند با یک کلیک از صفحهی اصلی وبسایت به این مقالات دسترسی داشته باشد. همچنین شما باید تمامی مقالات مرتبط با هریک از بنیاد محتوا را به آن لینک کنید. تمام نوشتههای جدیدی که مینویسید درواقع به نوعی یک موضوع جدیدی شکل گرفته از بنیاد محتوای مرتبط با آن است. پس زمانی که شروع به نوشتن نوشته جدیدی میکنید، باید به بنیاد محتوای خود نیز فکر کنید. چنین ساختار لینکدهی داخلی باعث خواهد شد تا مقالات بنیادین محتوای شما، در رنکینگ گوگل، رتبه بالایی را کسب نمایند.
مثلا من نوشتههای مختلفی در مورد امنیت وردپرس مینویسم و هرکدام از این مقالات در مورد جنبه خاصی از امنیت وردپرس است. یکی از بنیادهای محتوای من مثلا مقاله “راهکار جامع امنیت وردپرس” است. در اینصورت باید مطمئن شوم که تمامی نوشتههای جدیدم به آن مقاله که بنیاد محتوای وبسایت من است، لینک شود.
بهینه کردن بنیادهای محتوا با استفاده از افزونه Yoast SEO
افزونه Yoast SEO ابزارهای بسیاری خوبی برای بهینه کردن بنیادهای محتوا در اختیار شما قرار میدهد. به طور مثال text link counter و یا آنالیز یک بنیاد محتوای خاص و همچنین در نسخه پرمیوم افزونه Yoast شما به سیستم پیشنهاد دهی ساختار لینکها دسترسی دارید که باعث میشود تا مقالات بنیاد محتوا بر دیگر نوشتهها غالب گردد.
شمارش لینک نوشته ها
با استفاده از این ابزار شما میتوانید مقالات بنیاد محتوای خود را در قالب یک نمایش کلی فیلتر کنی و ببینید که هر بنیاد محتوا به چند مقاله دیگر لینک شده یا از آنها لینک دریافت کرده است. این ابزار درواقع بسیار کاربردی و مفید است، زیرا شما در یک نگاه میتوانید متوجه شوید که آیا بنیادهای محتوای شما به اندازه کافی از دیگر منابع مرتبط وبسایتتان لینک دریافت کرده است یا خیر.
آنالیزر بنیاد محتوا
اگر واقعا میخواهید که مقالات بنیاد محتوای خود را بهتر کنید، باید یک آنالیز اختصاصی برای آنها در نظر بگیرید. وقتی که مقاله خود را به عنوان بنیاد محتوا انتخاب میکنید، یک آنالیزر متفاوت از آنالیزر نوشتههای معمولی فعال میشود که برروی سئو، خوانایی تمرکز دارد.
سیستم پیشنهاد دهی برای لینکهای داخلی
در نسخه پرمیوم افزونه Yoast SEO، این امکان وجود دارد که افزونه نوشتههای شما و کلمات متداول و مهم در آنها را آنالیز کرده و لینکهای مرتبط با هر نوشته را به شما پیشنهاد دهد. در این سیستم، جایگاه مقالات بنیاد محتوا، خاصتر است و آنها را در صدر لیست پیشنهادات قرار میدهد. پس اگر از نسخه رایگان آن استفاده می کنید همین حالا افزونه Yoast SEO Premium را از ایکس اسکریپت دریافت کنید.
انواع محتوا در مقالات بنیاد محتوا
مقالات بنیاد محتوا میتوانند به شکل یک نوشته باشند ولی حتما باید از دل آنها یک برگه نیز ایجاد کنید. همچنین این نوع محتواها را باید بصورت منظم بهروزرسانی کنید. بنیادهای محتوا باید حالت توصیفی داشته باشند، پس به یاد داشته باشید که این مقالات را به شکل آگاهی دهنده بنویسید. علاوه بر این باید برروی کلمات کلیدی رقابتی خود در اینگونه مقالات، تمرکز کنید.
بنیادهای محتوا معمولا نوشتههای طولانیای هستند. پس حتما تمام چیزهای مهم راجع به موضوعی که در مورد آن مینویسید را در آن گرد آورید. معمولا مقالات طولانی، خواندن آن را برای بازدیدکننده سختتر میکند، مخصوصا از پشت صفحهی نمایش. برای حل این مشکل سعی کنید که از تیترهای بیشتر استفاده کرده و در ابتدای مقاله ایندکس گذاری کنید.
۵ مرحله عملی برای رسیدن به بنیاد محتوا
اگر ایدهآل نگاه کنیم، شما باید یک تحقیق گسترده در مورد واژههای کلیدی انجام دهید. پس از آن میتوانید بنیادهای محتوای واقعا خوانا، مفید، طولانی و آگاهی بخش بنویسید. ولی اگر زمان کافی برای اینکار ندارید و یا هم اکنون نوشتههای بسیاری در وبسایت خود دارید، راه حل چیست؟ در اینصورت باید این مرحله را برای نوشتن بنیاد محتوای با کیفیت طی کنید.
مرحله اول : در مورد کلمات کلیدی فکر کنید
باید ابتدا در مورد کلمات کلیدی که برای شما حیاتی هستند و قصد دارید در آنها رتبه بالایی داشته باشید، فکر کرده و آنها را مشخص کنید. بنیادهای محتوای شما باید بصورت بهینه از کلمات کلیدی رقابتی شما بهره ببرند.
مرحله دوم : بهترین نوشته را انتخاب کنید
به دنبال بهترین نوشته خود که از لحاظ کلمات کلیدی بهینه است، بگردید. این نوشته باید از دیگر نوشتههایتان سرآمد باشد، به این معنی که کلمات کلیدی مهم و مورد نظر شما در آن بصورت بهینه بکار رفته باشد. از این به بعد، این مقاله، بنیاد محتوای شماست.
مرحله سوم : نوشته را بازنویسی کنید
بنیاد محتوای خود را بازنویسی کنید. از لحاظ ویژگیهای سئو، آن را بهتر و بهتر کنید. محتوای آن را توسعه دهید و بهروز کنید. شما باید این مقاله را به طور معمول، بازنویسی کرده و توسعه دهید.
مرحله چهارم : دیگر نوشتههای مربوط را نیز بهینه کنید
شما باید دیگر نوشتههای مرتبط با بنیاد محتوای خود را از لحاظ ساختار کلمات کلیدی بهینه کنید. اینکار را با بهینه سازی تیترها انجام دهید و از کلمات کلیدی منتخب خود را به کار گیرید.
مرحله پنجم : از نوشتهها بهینه شده به تیترهای بنیاد محتوا لینک کنید
شما باید به گوگل بفهمانید که بنیاد محتوای جدید شما مهمترین محتوای داخل وبسایت شماست. پس لینک دادن از دیگر مقالات بهینه شده و مرتبط به بنیاد محتوا را فراموش نکنید.
امیدوارم که این مقاله توانسته باشد تا به شما در مورد شناختن بنیاد محتوای وبسایتتان و بهینهسازی آن کمک کرده باشد. در صورت وجود سوالهای مرتبط با مقالات بنیاد محتوا و یا داشتن پیشنهاد برای بهینه سازی بهتر محتوا، حتما ما را از بخش نظرات، آگاه سازید.