- 2,456 بازدید
- بدون نظر
در این مطلب می خواهیم به تعدادی از اشتباهات رایج در سئو اشاره کنیم و به ارائه راه حلی برای آن ها بپردازیم.
اشتباه رایج در سئو
ممکن است هر فردی با اشتباهات رایج در سئو مواجه شود و مشکلات زیادی را برای او ایجاد کند. برای اینکه بتوانیم مطمئن رفتار کنیم باید اطلاعات خوبی داشته باشیم و شک و تردید را در انجام فعالیتهای خود کنار بگذاریم. ۴ موردی که در نظر گرفتیم اشتباهاتی است که افراد مرتکب میشوند.
۱- پرهیز از ابزارهای تحلیلی
تهیه یک سایت زیبا که غنی محتوای اصولی و ظاهری استاندارد باشد، خوب است؛ البته در صورتی که بخواهیم در نتایجی که از سایت باید حاصل شود اغماض نکنیم و چشمهایمان را نبندیم. یک اشتباه رایج در سئو در میان افراد کم تجربه، خودداری در استفاده از ابزارهای تحلیلی می باشد.
این روش به شما این امکان را می دهد که فعالیتهای وبسایت خود را تحت نظر بگیرید و بتوانید امکان بهبود و رسیدن به وضعیت مطلوب را در آینده ایجاد کنید.
راهحل مشکل
منابع زیادی در دسترس شما می باشد، که یکی از آن ها ابزار تحلیلی گوگل یا همان Google analytics می باشد. این سایت به شما نشان میدهد که بازدیدکنندگان کجا قرار دارند و ترافیک حاصل از سایت در صفحات مختلف چقدر است یا بازدیدکننده چه صفحاتی را نمیتواند بخواند و…
یکی دیگر از کاربردهای خوب ابزارهای تحلیلی این است که می تواند مشاهده کند که بازدید کننده چند وقت به چند وقت از سایت دیدار میکند. شما میتوانید تعداد افرادی که از طریق اخبار روزنامهها، متنهای دانلود شده، رسانههای مختلف (ویدئو، موزیک اگر قابلیت کاربردی داشته باشد)، پستهای وبلاگ و متقاضیان دریافت اطلاعات و… را که از سایت شما بازدید دارند، بیابید.
۲- غیرانحصاری بودن عناوین
اشتباه دیگری که بهطور مداوم مشاهده می شود، غیراختصاصی بودن عنوانهای انتخابی است. عنوان دارای اهمیت زیادی می باشد، چون دقیقا آنچه را که شما از صفحات سایت انتظار دارید توصیف میکنند. وقتی یک کاربر، شرکت شما را با موتورهای جستجو پیدا میکند، لینک شما با برچسب عنوان صفحه اصلی سایت مشخص میشود. بازدید کننده میخواهد عنوان شما را روی دیگر شاخههای سایت یا صفحات دیگر مشاهده کند.
راهحل مشکل
تعداد زیادی از کسب و کارها به اشتباه، دارای برچسب عنوانی مشابه برای صفحات مختلف سایتشان می باشند. این یک مشکل می باشد چون تمایز صفحات مختلف برای خوانندگان و موتورهای جستجو غیرممکن است. برای اجتناب از این موارد برای هر صفحه به طور اختصاصی عناوین مرتبط و جذابی ایجاد کنید تا متن دقیقتر توصیف شود.
۳- بهینهسازی کلمات کلیدی اشتباه
کلمات کلیدی همیشه مهم می باشند ولی معمولا مورد توجه قرار نمیگیرند و بدرستی بکار برده نمی شوند. بهینهسازی کلمات کلیدی اشتباه، به سادگی انجام میشود ولی اگر تجربه زیادی از سئو در کاربرد کلمات کلیدی ندارید، احتمالا در این کار با مشکل مواجه شوید.
راهحل مشکل
در صورتی که کلمات کلیدی را هر چه بیشتر اختصاصی تعیین کنید، در جستجوی شرکت شما موثر می باشد. مثلا، شما صاحب یک فروشگاه وسایل لوکس هستید و برای بهبود سئوی وبسایت خود تحقیق میکنید. بکار بردن لغت وسایل خانه بعنوان یک لغت کلیدی به اثربخشی کلمات میز، کمد، مبل و… کمک نمیکند.
مطمئن باشید که در صورتی که کلمه مورد استفاده، خاص باشد، به اندازه کافی برای مخاطبانی که شما را جستجو میکنند جذاب خواهد بود.
۴- کیفیت ضعیف متن
داشتن یک متن اصلی، منحصر بفرد و با کیفیت بهترین موردی می باشد که ضامن موفقیت وبسایت شما در زمینه سئو می باشد. یک وبسایت دارای کیفیت برتر، دارای شانس بیشتری در ردهبندی بالاتر در بین وبسایتهای دیگر است. این امر مربوط به تحلیل و تحقیق شما روی عناوین نوشتهای خودتان است و اعتباری ایجاد میشود که در طولانی مدت شما را بهعنوان رفرنس یا منبع برای دیگران تعریف میکند. پس باید حواستان به این اشتباه رایج در سئو باشد تا از روی بیحوصلگی محتوای بی کیفیت تولید ننمایید.
راهحل مشکل
از منابع استاندارد و مفید برای تهیه محتوای خود کمک بگیرید و هرگز سعی نکنید متون کپی شده را مورد استفاده قرار دهید. همیشه تولید کننده محتوا باشید تا ارزش کارتان محفوظ بماند.
امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.